Płatki owsiane – dlaczego warto wprowadzić je do diety

Kilka faktów, dlaczego powinnaś/powinieneś wprowadzić płatki owsiane do swojej diety.
 
  • są źródłem witamin z grupy B (wpływają na poprawę pamięci i koncentracji). Świetnie sprawdzą się w diecie uczniów, studentów i osób pracujących umysłowo,
  • zawierają błonnik pokarmowy, który jest niezbędny do prawidłowej pracy układu pokarmowego. Odpowiednia ilość błonnika zapobiega zaparciom i pozytywnie wpływa na mikroflorę jelit,
  • stanowią źródło beta-glukanów, które wykazują działanie obniżające cholesterol całkowity we krwi i poziom trójglicerydów,
  • są znakomitym środkiem PIELĘGNACYJNYM! Zawierają przeciwutleniacze, które opóźniają procesy starzenia. 💆‍♀️ Z powodzeniem możesz zastosować płatki owsiane jako maseczka czy peeling. Zadziałają łagodząco, nawilżająco i oczyszczająco. 🙂
  • znajdą zastosowanie w wielu daniach. Słodkie śniadania na mleku, jogurcie czy napojach roślinnych w połączeniu z owocami i orzechami. Możesz używać ich jako składnik zdrowych ciasteczek, pieczywa, panierki, koktajli itp.
 
No to jak? Namówiłam Cię? Jestem ciekawa w jakim połączeniu Ty najchętniej jadasz płatki owsiane?