
Kliknij tutaj, jeśli interesuje Cię aktualna oferta taniej windykacji.
Jest wiele rozmaitych przyczyn, dlaczego klienci spóźniają się z opłatą za wykonaną usługę. Problem z przeterminowanymi należnościami dotyczy zarówno przedsiębiorców, którzy świadczą usługi B2B, jak również firmy z profilem działalności ukierunkowanym na indywidualnych odbiorców.
Windykacja – czynności, dążące do wyegzekwowania spłaty zaległości
Wierzyciel może dochodzić swojej własności poprzez proces windykacji długu. Chociaż określenie to prawie każdemu źle się kojarzy, a w rzeczywistości oznacza to procedurę w trakcie której podejmuje się w stosunku do dłużnika szereg działań dopuszczone w obowiązujących przepisach. Działania te dążą do ściągnięcia zaległości. To tzw. windykacja polubowna, a więc regularne monitowanie nieterminowego kontrahenta i ponawianie prośby o wniesienie opłaty. O ile ta strategia windykacji okaże się nieskuteczna, dalszą opcją jest windykacja sądowa. Jeżeli przedsiębiorstwo obsługuje kilkudziesięciu czy kilkuset klientów i miesiąc w miesiąc wysyła taką samą liczbę paragonów i faktur, ryzyko, iż jakaś część opłat nie będzie przelana w wyznaczonym terminie niewątpliwie rośnie. W uporządkowaniu całej procedury powiązanego z księgowaniem wpłat pomoże robot Flobo, służący do automatycznej obsługi należności, który ma również moduł automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja – procedura przypominania o konieczności zapłacenia za fakturę
Robot Flobo nie tylko monitoruje, czy na rachunek rozliczeniowy wpłynął przelew od klienta, ale w przypadku potwierdzenia jej braku we wskazanym czasie, inicjuje ona procedurę przypominania o konieczności zapłacenia za fakturę. Przedsiębiorca korzystający z Flobo może przygotować własne harmonogramy czynności podejmowanych względem nieterminowych klientów, wyznaczając między innymi przerwy pomiędzy poszczególnymi wiadomościami z upomnieniem. Notyfikacja o przybliżającym się terminie przelewu za fakturę delegowana jest z aplikacji także przed jego wygaśnięciem do tych kontrahentów, którzy w poprzednim kwartale dwa razy spóźnili się z wykonaniem przelewu bądź którzy nie zapłacili faktury w terminie w ostatnim miesiącu. Jeżeli upomnienia nie przyniosą efektów, kolejnymi krokami automatycznej windykacji prowadzonymi przez aplikację Flobo jest wystawienie noty księgowej w wysokości 40 €, a potem przekazanie zawiadomienia o dłużniku do Biura Informacji Gospodarczej. Wreszcie, jeżeli wymienione wyżej działania zadziałają, Flobo prześle informacje o dłużniku do e-sądu.
Zastosowanie aplikacji do automatycznej księgowości i windykacji oszczędza liczne godziny poświęcane na śledzenie przychodzących przelewów, a po paru miesiącach przynosi również zauważalną poprawę terminowości u płatników.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
[email protected]