Odkrywanie biznesu

  • Strona główna
  • Usługi
  • Reklama
  • Ochrona zdrowia
  • Branża budowlana
  • Sport i hobby
  • Turystyka
  • Home
  • Reklama
  • Bądź “mobile friendly”, czyli o optymalizacji dla urządzeń mobilnych

Bądź “mobile friendly”, czyli o optymalizacji dla urządzeń mobilnych

6 lipca 202027 października 2020

Powszechność urządzeń takich jak smartfony bądź tablety sprawia, że webmasterzy z większą ochotą przygotowują mobilne wersje stron. Jest to bardzo istotne z powodu zwiększonego ruchu w Internecie pochodzącego właśnie z urządzeń przenośnych. Zasada jest prosta: jeżeli chcesz mieć więcej użytkowników musisz zapewnić im jak najwygodniejsze warunki korzystania z Twojego serwisu. Z tego względu właśnie konieczna jest optymalizacja dla urządzeń mobilnych.

Główne zasady optymalizacji dla urządzeń mobilnych

Są rzeczy, o których musimy pamiętać, przygotowując naszą stronę. Jeśli chcemy być przyjaźni dla użytkowników urządzeń mobilnych, która ma wpływ na to, czy nasza strona jest przyjazna dla użytkowników urządzeń mobilnych, co najważniejsze musimy zadbać o to, aby strona otwierała się w prawidłowy sposób na ekranach o różnej rozdzielczości. Należy też zapewnić jak najszybsze wyświetlanie się zawartości serwisu. Użytkownikom mobilnym zależy przecież na szybkim dostępie do informacji. Następnym podstawowym, ale niesamowicie znaczącym elementem, jest przejrzystość. Projektując stronę z myślą o urządzeniach mobilnych musimy zadbać o odpowiednią wielkość wszystkich elementów oraz ich prawidłowe rozmieszczenie. Przydatne jest też wykorzystywanie informacji o lokalizacji użytkownika. Niech nasz portal wyświetla dodatkowe notyfikacje o tym, co jest najbliżej użytkownika.

Optymalizacja dla urządzeń mobilnych – skorzystaj z RWD

Zastosowanie powyższych zasad z pewnością przełoży się na zwiększenie ruchu na Twojej stronie. Wypracować to można na parę sposobów. Możemy stworzyć swoją stronę w oparciu o RWD (Responsive Web Design). Jest to rozwiązanie rekomendowane przez Google. W niektórych sytuacjach nie jesteśmy w stanie zachować pełnej responsywności. Wtedy powinno się pomyśleć o stworzeniu wersji strony dla urządzeń przenośnych. Jest to wyjście gorsze o tyle, że wymaga zastosowania dodatkowego adresu URL. Jeżeli strona postawiona jest np. na WordPressie, można po prostu skorzystać z odpowiednich wtyczek, które dostosują zawartość strony do urządzeń mobilnych. Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych, to obecnie obowiązek każdego webmastera.

Sprawdź także

  • Nienaturalne linki przychodzące – filtry od Google
  • Agencja reklamowa – obsługa kampanii tradycyjnych i social media
  • Masz filtr Google na swojej stronie? Dowiedz się jak go usunąć?
  • Powody dla których warto wykorzystać zdjęcia sferyczne na Facebooku
  • Pozycjonowanie w kilku słowach

Ostatnie wpisy

  • Pracownia architektoniczna – Bartłomiej Sitarski
  • Kto powinien przejść badania wysokościowe?
  • Szkoła rysunku – przygotuj się do egzaminów na ASP
  • Okna drewniane – ponadczasowa elegancja
  • Lokal na urodziny i rocznice – jak ją wybrać?

Kategorie

  • Automatyka dla przemysłu
  • Biżuteria i kosztowności
  • Branża budowlana
  • Branża meblarska
  • Branża prawnicza
  • Ciekawostki i porady
  • Ciepłownictwo, ogrzewnictwo, wentylacja
  • Finanse
  • Internetowe strony
  • Nauka
  • Ochrona i bezpieczeństwo
  • Ochrona zdrowia
  • Ogrodnictwo
  • Reklama
  • Robienie zakupów
  • Rozrywka
  • Sport i hobby
  • Technologie
  • Tematyka żywnościowa
  • Transport, spedycja, logistyka
  • Turystyka
  • Uroda
  • Usługi
  • Wyposażenie wnętrz
  • Zagadnienia informatyczne
  • Zagadnienia motoryzacyjne
Copyright 2018. All rights reserved |