
O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry Google to kara nakładana na strony internetowe, które nie są stworzone zgodnie z opracowanymi przez Google wymogami dla webmasterów. Spotkać możemy dwa typy filtrów – filtr automatyczny albo filtr ręczny. Filtry ręczne nakładane są przez osoby pracujące w Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.
Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania
Podstawowymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w niezaprzeczalny sposób naruszają wytyczne Google mogą być nawet zupełnie usunięte z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są najczęściej na 30 dni, a filtry algorytmiczne do czasu, gdy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście również , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem zakończenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Najczęściej spotkać możemy się się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie korzystnych wyników w wyszukiwarce lub bardzo obniżającymi dotychczas osiągane pozycje.