
Przedsiębiorstwa oraz administratorzy portali internetowych, którzy pragną, by pojawiać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie polecamy, to podejmowanie działań samodzielnie. Nie posiadając kwalifikacji w tematyce SEO i nie śledząc codziennie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać prawidłowo i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejna droga to zatrudnienie na etat specjalisty od SEO, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje z uwagi na koszty. Trzeci sposób to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet skierowany na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że oprócz specjalistów od SEO w pracują tam również osoby od kreatywnego pisania, projektowania graficznego, kodowania i kampanii Google Ads, które służą merytoryczną pomocą w tych kwestiach.
Agencja SEO – przejrzystość jej działań jest kluczowa
Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Co wziąć pod uwagę w toku wyboru podmiotu, która wywinduje do góry naszą widoczność w SERP? Rekomendujemy postawić na markę, która funkcjonuje na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, a również tych kreatywnych oraz marketingowych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co nie zawsze zapewnia odpowiednią jakość usług. Współpracując z agencją, która działa od mniej więcej dekady, można mieć pewność, że dysponuje ona sporym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich byłych prac. Na stronach agencji SEO często obecna jest zakładka z historią tzw. „kejsów”. Zanim zatwierdzi się umowę wypada zapoznać się ze opisy takich przypadków, by sprawdzić, jakich wyników można się spodziewać po agencji, jak również to dla jakich branż pracowała oraz jakie problemy udało jej się rozwikłać. Solidna agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: pisze o planach prac na zbliżające się miesiące, ale również przesyła raporty z wykonanych działań i ich rezultaty.
Kolejna zasadnicza kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie zakresu prac do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy reaguje w przeciągu 30 minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o dokładniejsze dane o firmie, niezbędne do opracowania dla niej całościowej oferty. To dane, których nie można odszukać samodzielnie online, jak np. informacja o prowadzonych do tej pory pracach SEO oraz o ważnych dla klienta towarach lub usługach, które stara się wypromować.
Rozliczenie za pozycje – czy to dobry model rozliczenia z agencją SEO?
Z nieufnością należy potraktować firmy SEO, które oferują typ współpracy z opłatą za wypracowany efekt. W takim modelu zleceniodawca rozlicza się z firmą SEO dopiero wtedy, gdy słowa kluczowe dotrą na wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników czy też do Top3). To nadal stosunkowo popularny rodzaj rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą duże niebezpieczeństwo – można bowiem osiągnąć natychmiastowy efekt łamiąc standardy ustalone przez Google. Nieprzerwanie uaktualniany algorytm również nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych zleceniodawcy, zatem solidna firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych wyników. Jeśli idzie o cenę za działania agencji SEO, to sporadycznie bywa ona stała – zwyczajowo w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, by opracować dogłębny audyt SEO, a następnie wykonywać wszystkie wynikłe z niego sugestie. W późniejszym okresie współpracy, jak witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace są dużo mniejsze.
Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]