
Pawilony są pomocne w każdej firmie z branży handlowej. Mogą stanowić uzupełnienie sklepu stacjonarnego lub też być głównym miejscem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się podczas giełd i podobnych imprez, a dodatkowo, ze względu na łatwy montaż i mobilność, mogą być stosowane np. do prowadzenia sprzedaży na sezonowych wyprzedażach czy w miejscowościach letniskowych. By pawilon handlowy dobrze pełnił swoje zadania, powinien być właściwie dostosowany do profilu działalności użytkownika. Na co zatem zwracać uwagę przy jego doborze?
Pawilony handlowe – jak dobrać?
Producenci oferują różne rodzaje przenośnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z dwóch grup – pawilonów namiotowych lub ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie wykonywane są na przykład z drewna bądź płyty obornickiej. Cechuje je stosunkowo szybki montaż, jednak ich przenośność jest dużo mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są także od nich znacznie droższe, przez co polecane są raczej do punktów stacjonarnych. Ponadto, mogą pełnić funkcję portierni, kas biletowych lub kiosków.
Pawilon namiot – kiedy warto go posiadać?
Jeżeli pawilon handlowy ma być raz za razem przestawiany lub priorytetem są dla nas koszty, najodpowiedniejszym wyborem będzie pawilon namiot. Przeciwnie do popularnej opinii, tego rodzaju konstrukcje charakteryzują się dużą trwałością, będąca rezultatem zastosowania do ich produkcji wysokiej klasy tworzyw. Zarówno rury, z których wykonane są szkielety, jak i powłoki, są odporne na trudne warunki atmosferyczne i uszkodzenia mechaniczne. To powoduje, że namiotowy pawilon handlowy, jeśli będzie należycie konserwowany, posłuży kilkanaście lat – nawet przy intensywnym użytkowaniu.