
Producentami, a jednocześnie liderami branży centralek telefonicznych są Slican, Panasonic i Platan, które mają bardzo duże doświadczenie w wytwarzaniu centrali telefonicznych oraz szeroką ofertę modeli tych urządzeń, które zaspokoją potrzebny najbardziej wymagającego biura.
Centralki telefoniczne – czy są niezbędne?
Centrala telefoniczna to zespół urządzeń przeznaczony do łączenia abonentów w sieci telekomunikacyjnej na czas wymieniania informacji. Centrale telefoniczne pozwalają zaoszczędzić czas osobom dzwoniącym, uprościć funkcjonowanie przedsiębiorstwa oraz w dużym stopniu zmniejszyć ponoszone koszty użytkowania. Każda centrala telefoniczna umożliwia przełączanie na numery wewnętrzne rozmów przychodzących, wykonywanie rozmów wewnątrz przedsiębiorstwa bez żadnych kosztów (w obrębie centralki) oraz dyskryminację rozmów wychodzących polegających na zablokowania wyjść na połączenia miastowe, międzymiastowe i komórkowe. Centrala daje możliwość przyznania każdemu abonentowi wewnętrznego numeru dozwolonego, który zezwala na wykonywanie rozmów zewnętrznych. Ma ona również możliwość danych, które zostają zapisane w pamięci centrali dzięki czemu istnieje możliwość kontroli takich parametrów jak numer zewnętrzny i wewnętrzny, przybliżony koszt oraz godzina rozmowy.