
W tym miejscu sprawdzisz, kto ma w swojej ofercie audyt SEO.
Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza kontrolę spółki, firmy lub przedsiębiorstwa pod kątem wielu obszarów, m.in organizacyjnych i finansowych, a także ocenę perspektyw przyszłego rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej elementy, jak hierarchię nagłówków, kod strony, prędkość wczytywania się strony, meta opisy i tytuły i wiele innych aspektów. Prócz samego wskazania nieprawidłowości oraz błędów, w szczegółowym audycie SEO powinny być zamieszczone również instrukcje co do rozwiązania odnalezionych problemów.
Audyt SEO sprawdza witrynę www pod kątem zgodności ze normami W3C, użyteczności, treści na stronie, a także prawidłowości kodu. Co więcej sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, aby wskazała ona wszelkie błędy na stronie oraz – co istotne – zaproponowała działania, które pozwolą je naprawić.
Bezpłatny audyt SEO nie odkryje wszystkich błędów na stronie
W sieci można znaleźć mnóstwo stron i narzędzi, za pomocą których można natychmiast i bez opłat przeprowadzić audyt SEO strony internetowej. Atuty takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Minusy? Jest ich mnóstwo. Bezpłatne narzędzia bądź też dema z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeżeli już odkryją pewne błędy na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Wiele pomyłek (m.in. w kodzie) dostrzec można tylko podczas analizy przeprowadzonej nie przez algorytm, a przez człowieka.
Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję należy poczekać z reguły od tygodnia do blisko 30 dni. Termin na dostarczenie dokumentu powinien zostać określony w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, że go wykona. Audyt płatny umożliwia wykrycie wszelkich kluczowych błędów obecnych w witrynie. Jeśli strona była uruchomiona na platformie pokroju Magento czy Shoper lub na darmowym szablonie, to rzeczy do poprawy może być dużo. Gdy witryna powoli się wczytuje, a na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko poza pierwszą setką wyników wyszukiwania, to również są to sygnały, iż zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.
Audyt SEO – co pokaże, jeżeli będzie wykonany uważnie
Należycie zrealizowany audyt SEO może ujawnić szereg błędów strony, w szczególności:
- powolne wczytywanie się witryny w wersji mobilnej i desktopowej,
- błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne ładowanie się jakiś obrazów,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- poprawność w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
- powody słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak lub źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- słaba jakość treści na stronie,
- poprawność kodu witryny,
- faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
- brak bądź nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics)
.
Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]