
Spoty reklamowe to zazwyczaj półminutowe produkcje filmowe, których główną funkcją jest promocja usług lub produktów danej marki. Mogą być emitowane w tradycyjnych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni publicznej (ekrany w komunikacji miejskiej) czy też przed filmami w kinach. W czasach powszechnego dostępu do sieci WWW doskonałym pomysłem jest też użycie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, przykładowo, w charakterze treści sponsorowanej na Facebooku albo przed filmami na YouTube. Sporo przykładów pokazuje, iż treść udostępniana viralowo w internecie to najlepsza metoda na reklamę usług i produktów.
Produkcja spotów reklamowych – co jest istotne?
Spoty reklamowe przeważnie nie przekraczają trzydziestu sekund i podają treści w bardzo okrojonym formacie, przy ich produkcji ważne jest kreatywne, nieszablonowe ujęcie wizualizowanego tematu. Ze względu na to, iż reklamy w tradycyjnych mediach emitowane są w przerwach pomiędzy programami, ich autorzy konkurują ze sobą w wyścigu o przyciągnięcie uwagi widzów. W produkcji spotów reklamowych ogromną rolę odgrywa też właściwie dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – zadanie dla specjalistów
Produkcja filmów reklamowych jest zadaniem dla zawodowców, którzy dysponują wysokiej jakości sprzętem (lustrzanki cyfrowe, drony, stabilizatory obrazu, kamery tradycyjne i sportowe), a w swojej pracy korzystają ze zaawansowanego oprogramowanie do postprodukcji – dźwięku, montażu czy korekty kolorów. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych zatrudniają też zawodowych aktorów i lektorów. Fundamentem dobrego filmu reklamowego jest zawsze ciekawy scenariusz przyciągający uwagę odbiorców, zaskakujący swoja inwencją, a czasem nawet pobudzający ich do myślenia lub wywołujący wzruszenie.