
Dowiedz się wszystkiego o tym, czym wyróżnia się dobra agencja SEO.
Jeśli posiadasz swój biznes i tworzysz dla niego stronę www, niewątpliwie z czasem rozmyślasz o tym, co zrobić, aby była ona widoczna jak najwyżej w rezultatach wyszukiwania. Jasne jest przecież, że dziś obecność w sieci jest jednym z podłoży sukcesu, ponieważ to właśnie stąd spora grupa klientów po raz pierwszy dowie się o twojej działalności. Jak więc wybrać solidną agencję SEO? Należy posłuchać sugestii specjalistów.
Google podpowiada, jak wybrać rzetelną firmę SEO
Nie można negować, że cała branża SEO, to znaczy działań mających na celu optymalizację stron internetowych pod wyszukiwarki, pojawiła się i bezustannie rozwija się zasadniczo tylko za dzięki wyszukiwarce Google. Pomimo występowania licznych opcji, jak przykładowo Yandex, Rambler bądź Bing, wciąż najistotniejsze są pozycje uzyskane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto stara się zyskać widoczność w sieci, musi pracować na swoje miejsce w top 3 w Google. W przypadku branż, w których występuje silna konkurencja, zazwyczaj nie jest to proste bez doradztwa specjalistów z agencji SEO. Google zdecydowało się pomóc osobom, dla których koncepcja optymalizacji stron jest nowością, i zamieściło krótki instruktaż, jak rozpoznać dobrą firmę SEO.
Cechy rzetelnej firmy SEO zdaniem Google
Pracownik Google z przeszło 10-letnim stażem klarownie wyjaśnia, jak rozpoznać dobrą agencję SEO, wymieniając wśród nadrzędnych cech m.in.:
- rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od dowiedzenia się, jak działa branża klienta, jakie są cele jego przedsiębiorstwa i kto stanowi jego największą konkurencję,
- umiejętność szacowania budżetu i czasu koniecznego do wykonania planowanych działań,
- udzielenie witrynie opieki technicznej oraz praca nad poprawą jej użyteczności,
- transparentność odnośnie planowanych działań, przykładowo poprzez ciągły dostęp do statystyk strony oraz cykliczne raporty,
- zagwarantowanie stronie wsparcia technicznego oraz prowadzenie działań nad poprawą jej użyteczności,
- zadbanie o ogólną widoczność strony internetowej, a nie jedynie pozyskiwanie pozycji w wyszukiwarce na wybrane słowa kluczowe.
Przedstawicielka firmy Google zaznacza również, iż dobra firma SEO nigdy nie obieca znakomitych wyników z dnia na dzień, bo optymalizacja strony www jest procedurą długofalowym, w wielu przypadkach dającą namacalne rezultaty dopiero po paru miesiącach działań.