
Prowadzenie rozpoznawalnej witryny www obliguje do jej ciągłego pozycjonowania w wyszukiwarkach, aby była widoczna dla potencjalnych klientów i miała stałą pozycję. Niekiedy jednak nasze starania wywołują naruszenie norm profesjonalnej optymalizacji i witryna może być dotknięta przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, co zrobić w takiej sytuacji.
Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?
Ban od Google stanowi najgroźniejszy rodzaj sankcji, jaki może dotknąć witrynę www. Jest to bezwzględne zlikwidowanie jej z rezultatów przeglądarki Google, co tak naprawdę poważnie utrudnia funkcjonowanie firmy. Nie zapominajmy, że większość odbiorców korzysta z Google, więc po zablokowaniu strony liczba naszych klientów dramatycznie się obniży. Natomiast nałożenie filtra obniża pozycję witryny w wynikach wyszukiwarki, co również negatywnie oddziałuje na klikalność portalu. Występują ustawiane bezpośrednio przez pracowników Google filtry ręczne oraz generowane samoczynnie przez profesjonalne oprogramowanie filtry algorytmiczne.
Czy da się usunąć bany i filtry Google?
Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google zakładane są na przykład za zamieszczanie nadmiernej liczby odsyłaczy przekierowujących na naszą stronę internetową lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej najlepszej pozycji. Aby usunąć ban od Google należy najpierw zweryfikować jego przyczynę. Najlepiej zaangażować w tym celu specjalistyczną firmę SEO, która w kilka miesięcy rozprawi się z filtrem. Proces może jednak przeciągać się nawet pół roku, trzeba więc być cierpliwym.