
Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Pomimo ogromu zabiegów, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wszystkie te symptomy wskazują na obciążenie strony filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze złych źródeł. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak ściągnąć filtr ze strony?
Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten ułatwią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały proces wymaga profesjonalnego podejścia, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie wróci na dawną pozycję.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas błyskawicznego działania. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na poważne straty finansowe, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. To z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać problem fachowcom.